Na czym polega praca wirtualnego asystenta?

Wirtualny asystent to rodzaj pracy wykonywanej w domu. Dla kogo zawód wirtualnego asystenta może być właściwym zajęciem?

Do obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku należą: sprawna przesyłka dokumentów pomiędzy departamentami firmy, przekazywanie korespondencji oraz połączeń telefonicznych do osób odpowiedzialnych w danych kwestiach oraz prowadzenie terminarza prezesa i ustalanie spotkań biznesowych.

To, co charakteryzuje zawód wirtualnego asystenta to fakt, że wykonuje swoje obowiązki zawodowe we własnym domu, porozumiewając się z pracodawcą telefonicznie oraz przez Internet. Jedną z zalet, jaka wynika z zatrudnienia profesjonalnego koordynatora spraw biurowych jest zredukowanie kosztów funkcjonowania firmy, ponieważ właściciel nie musi ponosić wydatków na utrzymanie biura. Dodatkowo zgodnie z przepisami prawa pracy i prawa podatkowego, pracodawca nie musi odprowadzać składek za wirtualnego asystenta, a wyjątkowość tego zawodu pozwala na zawarcie w umowie zapisu o zapłacie od wykonanej pracy. W efekcie pracownik dostaje zapłatę za wykonane zadania, a nie za czas spędzony na pracy i to sprawia, że jest on tańszy niż pracownik zatrudniony na etacie.

Z kolei korzyścią dla wirtualnego asystenta jest możliwość wykonywania obowiązków służbowych z jakiegokolwiek miejsca. Zezwala to na dużą mobilność i określanie godzin pracy bez niczyjej ingerencji. Takie ułatwienia dają sposobność podjęcia w tym samym czasie innego zatrudnienia czy efektywne rozplanowanie własnego czasu. Z tego wynika, że jest to odpowiednie zajęcie dla osób szukających dodatkowego zarobku oraz pomysłowych i samodzielnych, które lubią nowe wyzwania i chcą doświadczyć czegoś innego niż tradycyjnej relacji pracownik – pracodawca.

HotPress.com.pl

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *