Jakie są błędne przekonania na temat SEO?

W okresie istnienia dziedziny SEO na jej temat powstało wiele mitów. Ich potwierdzanie jest pozytywne dla agencji interaktywnych, ponieważ mogą one zapoczątkowywać działania, które w efekcie są bezcelowe. Poniżej przedstawiamy kilka mitów na temat SEO.

Po pierwsze w opinii ekspertów obecnie tzw. metatagi nie są już takie kluczowe w wyznaczaniu rankingu stron na frazy kluczowe jak na samym początku. Nie oznacza to jednak, że możemy z nich zrezygnować, ale powinno się je ujmować w taki sposób, aby ułatwiały odbiorcom znalezienie stosownej strony w zakresie serwisu.

Kolejnym wyznacznikiem jest wprowadzony przez jedną z najchętniej wykorzystywanych wyszukiwarek internetowych indeks PageRank. Ma on za zadanie ocenę jakości witryn internetowych. Jednak okazuje się, że wartości tego wskaźnika w dużej mierze nie są kryterium dobrej pozycji w wyszukiwarce. Portale z niskim PageRank są niejednokrotnie wyżej na poziomie wyszukiwania niż strony z wysokim PageRank.

Jednym z większych mitów jest przekonanie, że jeżeli zamieścimy na stronie linki odnoszące do wielkich i popularnych portali, wówczas częstotliwość wyszukiwania naszej strony wzrośnie. Nie jest to faktem, ponieważ takie czynności sprzyjają przede wszystkim tym portalom, do których prowadzą linki.

Innym postępowaniem, które może narazić na ryzyko początkujących w branży SEO jest zdobywanie linków z zagranicznych forów i blogów za pomocą skryptów internetowych. Może to skutkować wykryciem linków przez wyszukiwarkę i w efekcie zapłacenie kary.

HotPress.com.pl

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *