Jak bliźniacza nazwa firmy pomaga w uzyskaniu nowych klientów?

Nazwa firmy często jest jej najważniejszym znakiem rozpoznawczym na rynku. Jeśli przedsiębiorstwo zapracuje sobie na dobrą reputację, jest ona silnym symbolem przeciw konkurencji.

Zgodnie z Kodeksem Cywilnym pokrzywdzony biznesmen ma prawo żądać zaniechania aktywności przez jednostkę używającą podobnej nazwy swojej działalności, naprawienia szkód materialnych z powodu takiej sytuacji i sporządzenia dokumentu asekurującego kolejne wykorzystanie symbolu firmy z długoletnią historią na rzecz nowych spółek. Wszystkie powyższe prośby mają moc prawną, ponieważ nazwa spółki musi wyraźnie odróżniać się od już istniejących.

Jak wiemy nazwa firmy to często symbol zaufania nabywców. Konkurenci podszywający się pod politykę wiodącej jednostki w danym sektorze starają się pozyskać jej nabywców. Niedopuszczalne jest też używanie podobnego godła lub innego indywidualnego symbolu związanego bezpośrednio z odrębną organizacją. Wszystkie te niemoralne kroki są objęte mandatami pieniężnymi.

W praktyce użycie nazwiska, które kojarzone jest z innym przedsiębiorstwem, jest nielegalne. Sąd w takiej sytuacji może poprosić o zmianę nazwy firmy, by nie wprowadzać klientów w zakłopotanie.

HotPress.com.pl

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *